NA DOBRY POCZĄTEK


Na dobry początek piękny i mądry list Matki do swojego Dziecka. Niestety nie znam nazwiska Autorki, ale myślę, że każda z nas, mam, mogłaby się pod nim podpisać...


Moje dziecko, cóż ci mogę dać?

Chciałabym dać ci wszystko, żeby nie brakowało ci niczego, aby były spełnione wszystkie Twoje życzenia. Ale wiem, że muszę zadowolić się tym, co mam, i myśleć także o innych i ich potrzebach.
Chciałabym zapewnić ci życie pełne zabawy i rozrywki, ale wiem, że dzięki wielu żmudnym pracom i obowiązkom w młodości, nauczyłam się być odpowiedzialna.
Chciałabym cię ustrzec przed wszelkimi błędami młodości, ale wiem, że dzięki własnym porażkom nauczyłam się podejmować lepsze decyzje.
Chciałabym zapewnić ci dobry zawód, bogactwo i znaczenie, ale zdaję sobie sprawę, że człowiek może być szczęśliwy tylko wtedy, gdy realizuje cel, do którego został stworzony. 
Cóż zatem mogę ci ofiarować, moje dziecko, co byłoby naprawdę cenne?
Daję ci swoją miłość, co oznacza, że akceptuję cię bez zastrzeżeń, takim jakim jesteś i pozostaniesz. 
Daję ci swoją obecność, żebyś miał poczucie bezpieczeństwa potrzebne w dzieciństwie.
Daję ci nadstawione uszy, co oznacza, że nigdy nie będę zbyt zajęta, by móc cię wysłuchać - czasem nie odzywając się nawet słowem.
Daję ci możliwość pracy, abyś nie wstydził się jej wykonywać, i żebyś nauczył się radości z dobrze wykonanego zadania.
Daję ci swoje rady, ale tylko wtedy, gdy są potrzebne lub sam o nie prosisz, byś mógł unikać błędów, które ja popełniłam.
Daję ci pocieszenie, kiedy coś ci się nie uda lub czujesz się zniechęcony, ale nie będę  cię chronić przed konsekwencjami twoich decyzji.
Daję ci nauki w sprawach zasad i moralności, żebyś - gdy już będziesz starszy - od nich nie odszedł.
Daję ci swoje codzienne myśli, by Los cię łagodnie prowadził przez życie.
To wszystko daję ci z całą miłością.
Twoja matka.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pozytywny obraz swojego ciała - praktyczne inspiracje dla matek, co robić, co mówić :)

Emocje w ciąży

Cudowny Masaż Shantala